ב- 2004 קיבלה הממשלה את החלטה 2446 המאמצת את עקרונות דו"ח הצוות הבין-משרדי שהקימה, אשר המליץ על שיטת העסקה חדשה של עובדים זרים בענף הבניין.
במאי 2005 החלה העסקת העובדים הזרים בענף הבניין ע"י תאגידים. החל מתאריך זה והלאה, חל איסור חמור על העסקת עובדים זרים לענף הבניין שלא באמצעות קבלן כוח אדם מורשה להעסקת עובדים זרים לענף הבניין, העסקת עובדים זרים לבניין בידי קבלני בנין שלא באמצעות קבלן כוח אדם מורשה מהווה עבירה פלילית.
"שיטת התאגידים" הינה כאמור שיטה ייחודית בתחום העסקת עובדים זרים, המבוססת על מדיניות פיקוח הדוק של התאגיד – מעסיקו של העובד הזר, על שמירת זכויותיו של האחרון. וכך קבע בית הדין הארצי לעבודה "משטר התאגידים מושתת על מדיניות אכיפה קפדנית בתחום העסקת העובדים הזרים, שמטרתה ותכליתה הבטחת זכויותיהם של העובדים הזרים המבקשים להתפרנס בכבוד. תאגיד המעסיק עובדים זרים חייב להקפיד, הקפדה יתרה, על שמירת זכויותיו של העובד. בד בבד מחויב התאגיד למלא התחייבויותיו כלפי המדינה שהעניקה לו את רישיון ההעסקה, ובתוך כך לוודא שהעובד יועסק על פי הרישיון וההיתר שניתנו לשם פעולת התאגיד ובמסגרתם בלבד".
בשנת 2012 החל יישום הסכם בילטראלי לגיוס עובדי בנין זרים בין ממשלת ישראל לממשלת בולגריה, לקראת סוף שנת 2013 החל יישום הסכם בילטראלי עם ממשלת מולדובה, ובשנת ,2014 החל יישום הסכם בילטראלי עם ממשלת רומניה, בשנת 2017 החל יישום הסכם בילטראלי עם סין וכיום עמלים על הסכמים נוספים עם הודו וסרי לנקה.
קיים נוהל בעניין עריכת מבחנים מקצועיים ומיון עובדים זרים בענף הבניין במדינות המוצא. במסגרת ההסדרים הקיימים מגיעים לישראל עובדים זרים שכישוריהם נבחנו בפועל בצורה אנונימית ואובייקטיבית על ידי נציגי התאחדות בוני הארץ הפועלים בעניין זה מטעם משרד הבינוי והשיכון, בפיקוח ושיתוף נציגים מטעם הרשויות השונות, ונקבעה גם אפשרות מוגבלות לשיתוף נציגים מורשים של תאגידי בנין מורשים.